haarlem culinair
Haarlem
-
Grote Markt
Thursday
1
August
2019
Sunday
4
August
2019
meer informatie
Haarlem Jazz and More
Haarlem
-
centrum Haarlem
Heel Haarlem muzikaal op z'n kop. Een van de oudste muziekfestivals van Haarlem laat zich weer van haar beste kant zien met een waanzinnige line-up bezoek de site voor meer info.
Wednesday
14
August
2019
Sunday
18
August
2019
meer informatie
Bubbels & Bites
Bloemendaal
-
Donkerelaan
Friday
23
August
2019
Sunday
25
August
2019
meer informatie
Proefpark
Haarlem
-
Kenaupark Haarlem
Het sfeervolle event met foodtrucks entertainment en parksfeer. Leuk voor jong en oud meer info op de website.
Friday
23
August
2019
Sunday
25
August
2019
meer informatie

Carlton Hotel Collection: voor ieder wat wils

6
March
2019

Elk hotel is uniek, maar allemaal zijn ze even bijzonder. Carlton Hotel Collection is geen merk, maar eerder een collectie uitzonderlijke hotels. De nieuwe locaties worden zorgvuldig gekozen en iedere hotelmanager staat zélf aan het roer om de koers te bepalen.

Eigen, onderscheidende hotels ontwikkelen in Europa en vooral veel plezier hebben. Dat was begin jaren 80 wat de nieuwe aandeelhouders van het Engelse Hotel Management International – waar nu de 12 hotels van de Carlton Hotel Collection onder vallen – voor ogen hadden. Lukt dat bijna 40 jaar later nog steeds?

Goed gevoel
Managing director Alfred Bree vertelt hoe het begon: “Peter Salussolia stapte begin jaren 80 als grootaandeelhouder in het van huis uit Engelse Hotel Management International (HMI). Destijds had HMI diverse hotelmanagement-contracten, maar we besloten eigen hotels te ontwikkelen en te exploiteren. Samen met 4 andere partijen ontwikkelden we het Carlton Beach in Scheveningen. Utrecht, Spijkenisse en Haarlem volgden snel. En zo was Carlton Hotel Collection geboren.” Inmiddels bestaat de collectie uit 12 hotels in binnen- en buitenland, werken er wereldwijd zo’n 814 medewerkers in de hotels, en is HMI 100% eigenaar van Carlton Hotel Collection. Met als laatste ontwikkelingsplan: een viersterrenhotel met 180 kamers in de Ierse stad Belfast. Maar last van expansiedrift heeft het niet. Bree: “Een beursgenoteerd bedrijf moet elk jaar zo’n 15% groeien. Wij moeten dat niet, maar willen dit wel. De aandeelhouder is tevreden en wij hebben geen financiële zorgen. Vanaf het begin hebben we tegen elkaar gezegd: ‘We willen geen slapeloze nachten en het moet leuk zijn.’ Nog steeds staan we iedere ochtend op met een goed gevoel en een lach.”

Sportief hotel
Carlton De Brug, een bekend voetbal- en vergaderhotel, was al enkele jaren onderdeel van de Carlton Hotel Collection. Vanwege de marktontwikkelingen had het hotel echter een herijking nodig. Want, sinds de crisis, is de vergadermarkt ook minder geworden. Moet je dan nog wel een corporate hotel willen zijn? Carlton haalde daarvoor nieuw talent binnen: Robert van Heeswijk. Hij kwam samen met het Belgische Creneau, een bureau dat totaalconcepten voor de horeca uitdenkt, op ‘het sportiefste hotel van Nederland’. Het hotel, dat nu de naam HUP draagt, kreeg sportfaciliteiten, professionele voetbalvelden, creatieve meeting rooms en unieke F&B-concepten.
In het hele pand zijn sportieve elementen te vinden, maar altijd met een knipoog. En bovendien: in plaats van de vele, bestaande, overdekte tennisbanen komt het grootste multifunctionele sportcentrum van Europa en een speelhal voor de kleineren onder ons. Van Heeswijk: “Wat je hier vooral kunt doen, is plezier maken. Met je gezin, je partner, je collega’s, je sportteam. Alles onder een dak.” HUP is dus een typisch destination hotel. “Zodoende kunnen we nu de markt voor meerdaagse leisure, sport en meeting optimaal bedienen met een verassend uniek product.”

Terug naar HorecaUITmuntend